Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Topbanner

Nyhed

​Ny kampagne vil med humoristisk tilgang lokke flere med værtnepligtsbaggrund til Hjemmeværnet. Foto fra kampagnevideo

Ny kampagne skal lokke flere værnepligtige til Hjemmeværnet

Flere unge skal lokkes til Hjemmeværnet, når de har overstået værnepligten. Ny målrettet kampagne skal vise, at de sagtens kan udskifte værnepligten med en fritid i uniform.

16-12-2021

I slutningen af uge 50 skyder Hjemmeværnet en ny kampagne i gang, som skal lokke flere unge i Hjemmeværnet, når de har overstået værnepligten.

Hjemmeværnet har i de seneste år haft fokus på at øge andelen af soldater, som har værnepligtsbaggrund. Den udvikling skal en ny kampagne i samarbejde med reklamebureauet Advice sætte yderligere skub på. Advice har i forvejen et samarbejde med det øvrige forsvar om at lokke flere unge til selve værnepligten.


Det dybe kendskab til målgruppen har resulteret i en målrettet kampagne med videoer skræddersyet til sociale medier, som i en humoristisk tone spiller på savnet af de militære udfoldelser og fællesskabet, og som skal tale op mod de fordomme, som unge værnepligtige har i forhold til Hjemmeværnet.


”Hvorfor blev du hjemmeværnssoldat?”, ”Hvad fik dig til at blive i Hjemmeværnet?” og ”Hvad skal Hjemmeværnet gøre for at holde på dig?” har været en del af baggrundstæppet af spørgsmål til hjemmeværnssoldater med værnsbaggrund for at forstå, hvilke fordomme, barrierer og motivationsfaktorer, der er på spil, når Hjemmeværnet skal gøre sig attraktiv over for værnepligtige.


Kampagnen kan opleves på Facebook, Instagram og YouTube. Senere i processen er den også at finde blandt Snapchats annoncer.​​​​

Hjemmeværnskommandoen - Vordingborg Kaserne - Sankelmarksvej 26 - 4760 Vordingborg Telefon: +45 7282 0000 - E-mail: hjk@hjv.dk - EAN:5798000201224 - Tilgængelighedserklæring