Af Niels Tengberg
Det nye administrative center i Hjørring skal varetage opgaver, der blandt andet relaterer sig til afregning af de frivilliges udlæg. Centret får også en Call Centerfunktion til support af frivillige, som anvender it-løsningerne.
Det betyder, at man som frivillig i fremtiden skal kontakte centret, hvis man har spørgsmål til afregning af udlæg. Det gælder både i forhold til det nye rejseafregningsmodul på HJV.DK og i forhold til kommende it-moduler. Der vil løbende tilgå information til myndighederne herom i takt med udrulningen. Desuden virker det administrative center som støtte for myndighederne ved Hær-, Flyver- og Marinehjemmeværnet.
”Vi er naturligvis stolte og glade for, at Hjemmeværnskommandoen viser os den tillid, at flytte en del af de administrative opgaver for Hjemmeværnets frivillige til Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse. Vi ser frem til det nye samarbejde med Hjemmeværnskommandoen og alle Hjemmeværnets frivillige,” siger kontorchef Rene Bagger Tranberg fra Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse.
Det er særligt den digitale udvikling og udrulning af it-moduler som det nye rejseafregningsmodul, der muliggør en forenkling af arbejdsgange. Denne udvikling fortsætter i 2019, hvor it-moduler for afregning af tabt arbejdsfortjeneste, forplejning, kaffe & kommunikation samt rejsebestilling udrulles.
For dig som frivillig hjemmeværnsoldat betyder det, at det i fremtiden vil blive både hurtigere og lettere at få dine udlæg refunderet.