Nyhed
Sidebillede
Billedtekst
Kørselsafregning sker nu på hjv.dk
Nu overgår alle til afregning af kørsel via rejseafregningsmodulet på HJV.DK og afregning ved brug af køresedler stopper.
Lettere og gennemskueligt, vigtigt er at kørselsafregning skal være sket inden for 90 dage og ikke kan vente til årets afslutning
11-11-2018
Sideindhold
Kørselsafregning bliver meget lettere, hurtigere og mere gennemskueligt. Det kræver dog noget af dig og aktivitetsejer ifht hvornår der indsendes. Nu kan du ikke vente til sidst på året.
Modulet gennemgås til kommende kompagniaften samt for BM i november. Spørg gerne KDOBM, KC, NK eller din nærmeste fører om hjælp eller se videoerne i linket til højre.
De køresedler der allerede er modtaget og som modtages frem til 15 NOV 2018, vil blive tastet som hidtil.
For kørsel før 1. nov 2018: I kan stadig bruge kørselskort og sende til KDOBM. SENEST 1/12-2018
For kørsel efter 1. nov 2018: Her gælder hjv.dk. Så husk kørsel
Nedenfor nogle praktiske oplysninger:
- Kørselsafregning er både cykel, motorcykel, knallert, offentlig transport og bil
- I SKAL IKKE SENDE KØRSEL IND HVIS DER IKKE ER KØRSEL. F.eks. hvis I er passager eller det er en administrativ aktivitet.
- Kørsel foregår via aktivitet altså skal man være tilmeldt/oprette en aktivitet. Kun i særlige tilfælde kan det være uden f.eks. når FSBM henter på depotet
- OBS kørselsafregning hjv.dk kan kun gå 90 dage tilbage
- Kørsel til aktiviteter ældre end 90 dage kan ikke afregnes via HJV.DK, men skal afregnes via køreseddel, blanket HJV-OE08, som godkendes af KDOBM.
- Man kan godt sende kørsel ind inden aktivitet er afsluttet, men kan ikke få penge udbetalt før timer er godkendt af aktivitetsejer.
Manglende afregning:
Der kan være flere årsager til at en afregning ikke er udbetalt. Du kan selv kontrollere følgende:
Er rejseafregningen udfyldt korrekt og sendt til afregning?
Afventer afregningen godkendelse ved aktivitetsejeren?
Afventer afregningen godkendelse ved myndigheden – distrikt eller tilsvarende?
Er der kommet meddelelse om fejl, som skal rettes i din afregning?
Er rejseafregningen afsendt og aktiviteten godkendt, og du fortsat ikke har modtaget udbetalingen 5 hverdage efter godkendelse eller besked om, at der er fejl i din afregning, skal du kontakte KDOBM.