Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Topbanner

Nyhed

Kommunikationschef Carsten Engedal forventer, at Hjemmeværnet vil være endnu mere til stede på sociale medier i 2017. ​Foto: Ole Bo Jensen

Hurtigere og mere moderne kommunikation i 2017

En række nye kommunikationstiltag bliver gennemført i 2017.  Hjemmeværnets kommunikation bliver blandt andet mere tidssvarende med en ny app

24-01-2017

Af Charlotte Baun Senholt

Hjemmeværnet vil det kommende år modernisere sin kommunikation med stigende vægt på sociale medier og nye kommunikationsplatforme.

I dag anvender Hjemmeværnet allerede en række forskellige trykte og digitale platforme til at kommunikere og være i dialog med medlemmerne. De senere år har især de sociale medier fået stadig mere plads, da det er her mange i dag henter og deler deres nyheder, hvilket også kan ses på Hjemmeværnets Facebook-side, hvor trafikken er steget markant.

I 2017 barsler Hjemmeværnskommandoen derfor med nye tiltag i mediebilledet både på print og digitalt. Samtidig går HJV magasinet fra fire til tre årlige udgivelser. Og specialmagasinerne "Martha" og "Flyverhjemmeværnsmagasinet" ophører – de sidste udgaver kom her i december.

"Vi fortsætter med at udgive og levere et HJV magasin på print til alle medlemmer – også de frivillige i reserven. Det er vigtigt, fordi Hjemmeværnets frivillige spænder over alle aldersgrupper, hvorfor et traditionelt magasin er et af redskaberne til at nå bredt ud.  Fra 2017 skal det rumme alle værn, og alle hjemmeværnsmedlemmer skal kunne identificere sig med de historier, HJV magasinet behandler," forklarer Hjemmeværnskommandoens kommunikationschef Carsten Engedal, der er ansvarlig for den overordnede kommunikation og presse i Hjemmeværnet.

Ny app

Samtidig med denne udvikling tager Hjemmeværnet også mere moderne digitale platforme i brug i sin kommunikation med medlemmerne, og centralt er kommunikationsstaben blevet styrket med en specialist på de sociale medier.

”Vi vil meget gerne møde de yngre medlemmer på de medier, som de bruger i det daglige, og derfor har vi lanceret den nye app HJV. Rigtig mange af vores medlemmer har i dag en smartphone, og via appen vil vi meget hurtigere kunne opdatere vores medlemmer med nyheder og aktiviteter," siger Carsten Engedal.

Hjemmeværnet har allerede positive erfaringer med brugen af en app fra Landsøvelse 2016, hvor der som et forsøg blev udviklet en særlig Landsøvelses app, som blev downloadet mere end 1.500 gange.

Hjv.dk som moderplatform

Også anvendelsen af andre sociale medier som Facebook, Twitter og Linkedin ventes at stige. Hjemmeværnet holder dog fast i at benytte sin hjemmeside, hjv.dk, som moderplatform for informationsstrømmen.

"Basen for de nyheder og historier, vi eksponerer på de andre sociale medier, er fortsat hjv.dk, så vi har et sted, hvor alle informationer er lagret," fastslår Carsten Engedal, der ser frem til at udfolde de nye kommunikationsprojekter.

 

Hjemmeværnskommandoen - Vordingborg Kaserne - Sankelmarksvej 26 - 4760 Vordingborg Telefon: +45 7282 0000 - E-mail: hjk@hjv.dk - EAN:5798000201224 - Tilgængelighedserklæring