Ignorer kommandoer på båndet
Gå til hovedindhold
Topbanner

Nyhed

​Besætningen på dette fly havde nok ikke brug for Rejseafregning.- Den ligger forresten i stumper ved Grønhøj.!

Rejseafregning elektronisk

Den 15. november 2018 overgår alle til afregning af kørsel via rejseafregningsmodulet på HJV.DK og samtidigt stopper afregning ved brug af køreseddel.

04-11-2018

Den 15. november 2018 overgår alle til afregning af kørsel via rejseafregningsmodulet på HJV.DK og samtidigt stopper afregning ved brug af køresedler.

Hvad skal I ved underafdelingen være opmærksom på?

  • Aktivitetsejeren skal være opmærksom på at godkende aktiviteten snarest efter den er gennemført, for at sikre at alle kan få godtgjort deres afregning.
  • Aktivitetsejeren skal være opmærksom på, at aktiviteten skal være oprettet med gyldigt ordrenummer.
  • I skal som aktivitetsejere være opmærksom på, at en aktivitet kun kan oprettes, hvis adressen for aktiviteten er kendt i KRAK. Er en adresse ikke kendt i KRAK, skal I anvende nærmeste valide adresse.
  • Der skal ikke foretages nul-afregning. Har den enkelte person ikke udgifter ved deltagelse i en aktivitet, så skal rejseafregningsmodulet ikke benyttes.
  • Kørsel til aktiviteter ældre end 90 dage kan ikke afregnes via HJV.DK, men skal afregnes via køreseddel, blanket HJV-OE08, som godkendes af chefen for underafdelingen eller en af chefen bemyndiget person. Chef eller bemyndiget person kan videresende køresedlen vedhæftet under brug af MA-nr. mail med besked om at kørslen er godkendt. Mailen sendes til det Administrative Center på mailadresse: FRS-KTP-HJV-ADM@mil.dk    . Håndteringen foretages efterfølgende manuelt med en forventet øget tid til sagsbehandling.

Manglende afregning

Der kan være flere årsager til at en afregning ikke er udbetalt. Du kan selv kontrollere følgende:

  • Er rejseafregningen udfyldt korrekt og sendt til afregning?
  • Afventer afregningen godkendelse ved aktivitetsejeren?
  • Afventer afregningen godkendelse ved myndigheden – distrikt eller tilsvarende?
  • Er der kommet meddelelse om fejl, som skal rettes i din afregning?

Er rejseafregningen afsendt og aktiviteten godkendt, og du fortsat ikke har modtaget udbetalingen 5 hverdage efter godkendelse eller besked om, at der er fejl i din afregning, kan du kontakte det Administrative Center på følgende mailadresse  FRS-KTP-HJV-ADM@mil.dk

I din mail (benyt MA-nr.-mail fra HJV.DK) bedes du oplyse følgende:

  • Dit navn og MA nr.
  • Rejsenummer.
  • Rejseperiode.
  • Kort beskrivelse af hvad din henvendelse drejer sig om.
  • Eventuelt telefonnummer, så medarbejdere ved det Administrative Center kan ringe retur.

Aktivitetsejer

Aktivitetsejer efterbehandler aktiviteter og godkender FRT samt GME-F senest 7 dage efter aktivitetens afholdelse.

Såfremt aktivitetsejer, på baggrund af en deltagers strukturelle tilhørsforhold, ikke kan godkende dennes FRT eller GME-F, godkendes disse timer og registreringer fortsat af egen UAFD eller eget DST – eksempelvis deltagere fra andre hjemmeværnsgrene eller ved UAFD aktiviteter deltagere fra andre UAFD inden for DST.

UAFD og DST skal løbende udsøge og godkende disse timer (minimum hver 14. dag).

Fakta

Pr 15. nov overgår alle til ny afregningsform for kørsel i egen bil. derfor skal alle lære, hvordan det virker.
(Hvis man vil have penge)
Hjemmeværnskommandoen - Vordingborg Kaserne - Sankelmarksvej 26 - 4760 Vordingborg Telefon: +45 7282 0000 - E-mail: hjk@hjv.dk - EAN:5798000201224 - Tilgængelighedserklæring