Emne:
Udrulning af it-modul for rejseafregning via HJV.DK.
Rejseafregning
Et antal underafdelinger har i september og oktober deltaget i test af it-modul for rejseafregning via HJV.DK. Testen har vist, at modulet fungerer tilfredsstillende og med baggrund heri er det besluttet, at udrulle modulet til brug for alle i Hjemmeværnet.
Den 15. november 2018 overgår alle til afregning af kørsel via rejseafregningsmodulet på HJV.DK og samtidigt stopper afregning ved brug af køresedler.
Hvad skal I ved underafdelingen være opmærksom på?
- Aktivitetsejeren skal være opmærksom på at godkende aktiviteten snarest efter den er gennemført, for at sikre at alle kan få godtgjort deres afregning.
- Aktivitetsejeren skal være opmærksom på, at aktiviteten skal være oprettet med gyldigt ordrenummer.
- I skal som aktivitetsejere være opmærksom på, at en aktivitet kun kan oprettes, hvis adressen for aktiviteten er kendt i KRAK. Er en adresse ikke kendt i KRAK, skal I anvende nærmeste valide adresse.
- Der skal ikke foretages nul-afregning. Har den enkelte person ikke udgifter ved deltagelse i en aktivitet, så skal rejseafregningsmodulet ikke benyttes.
- Kørsel til aktiviteter ældre end 90 dage kan ikke afregnes via HJV.DK, men skal afregnes via køreseddel, blanket HJV-OE08, som godkendes af chefen for underafdelingen eller en af chefen bemyndiget person. Chef eller bemyndiget person kan videresende køresedlen vedhæftet under brug af MA-nr. mail med besked om at kørslen er godkendt. Mailen sendes til det Administrative Center på mailadresse: FRS-KTP-HJV-ADM@mil.dk. Håndteringen foretages efterfølgende manuelt med en forventet øget tid til sagsbehandling.
Manglende afregning
Der kan være flere årsager til at en afregning ikke er udbetalt. Du kan selv kontrollere følgende:
Er rejseafregningen udfyldt korrekt og sendt til afregning?
Afventer afregningen godkendelse ved aktivitetsejeren?
Afventer afregningen godkendelse ved myndigheden – distrikt eller tilsvarende?
Er der kommet meddelelse om fejl, som skal rettes i din afregning?
Er rejseafregningen afsendt og aktiviteten godkendt, og du fortsat ikke har modtaget udbetalingen 5 hverdage efter godkendelse eller besked om, at der er fejl i din afregning, kan du kontakte det Administrative Center på følgende mailadresse FRS-KTP-HJV-ADM@mil.dk
I din mail (benyt MA-nr.-mail fra HJV.DK) bedes du oplyse følgende:
Dit navn og MA nr.
Rejsenummer.
Rejseperiode.
Kort beskrivelse af hvad din henvendelse drejer sig om.
Eventuelt telefonnummer, så medarbejdere ved det Administrative Center kan ringe retur.
Kontakt muligheder
Spørgsmål om rejseafregning via it-modulet på HJV.DK rettes til det Administrative Center ved Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse.
Kontakt til det Administrative Center skal foretages til mailadresse: FRS-KTP-HJV-ADM@mil.dk eller telefon 72810800. Alle skriftlige henvendelse til det administrative center skal ske ved brug af MA-nr. mail på HJV.DK (f.eks. xxxxxx@hjv.dk). Brug af mail fra andre udbydere vil af sikkerhedsmæssige årsager ikke blive besvaret.
Med venlig hilsen
JOHNNY RAHBEK THOMSEN
Oberst
Divisionschef