Flotillen skal, via underafdelingsforum, sende en repræsentant valgt af flotillen og der skal vælges en suppleant for denne. Repræsentanten (og suppleant) vælges for 2022 og 2023 og skal repræsenterer flotillen i Marinehjemmeværnsrådet jfr. HJVBST 200-010
Hjemmeværnets rådsorganisation
1. FORMÅL
At fastsætte rammerne for rådsorganisationen i Hjemmeværnet med henblik på at sikre medindflydelse for frivillige medlemmer samt at udbygge samarbejdet mellem henholdsvis de enkelte hjemmeværnsgrene, frivillige medlemmer og ansat personel.
Rådsorganisationen kan behandle alle typer af sager, emner og idéer, store som små. Dermed kan det også være emner eller idéer, som alene vedrører underafdelingen, eller det kan være emner, som vedrører hele Hjemmeværnet. Princippet er dog, at mest muligt drøftes, behandles, og løses i basisorganisationen på lavest mulige niveau inden for den pågældende chefs
kompetenceområde.
4.5. Marinehjemmeværnsrådet sammensættes med:
- Chefen for Marinehjemmeværnet
- Øvrige ansatte efter formandskabets bestemmelse
- En repræsentant fra hver underafdeling5 inkl. den frivillige stab, hvoraf der vælges tre repræsentanter
og tre suppleanter til Landsrådet
- To underafdelingschefrepræsentanter, hvoraf den ene er repræsentant i Landsrådet, den
anden er suppleant
Jeg indkalder derfor kandidater til, at være flotillens repræsentant og ønsker du at deltage i valget meld dig på min mail HVF366-FH@hjv.dk senest den 2. FEB kl. 12:00. Herefter vil der blive gennemført en valghandling med baggrund i de tilmeldte kandidater.
Claus Friis
FH