Enhver, som har transport i forbindelse med Hjemmerværnets aktiviteter, har krav på kørselsgodtgørelse. Dette gælder både om du kører med offentlig transport, på cykel, knallert, motorcykel eller bil.
Sedlerne skal udfyldes for hver måned - altså KUN én måned på hver - og afleveres gerne hver måned.
Når sedlerne ikke udfyldes og afleveres hver måned, lægger det ekstra pres på distriktet, og dette giver i sidste ende langsommere sagsgang.
Offentlig transport
Sedler for offentlig transport udfyldes og herved lægges billetter eller buskort. Dette afleveres til KDOBM, NK eller CH evt via postkassen i kompagnilokalet.
Ved buskort er det i orden, at det gælder for flere måneder. Det letteste er nemlig at købe et buskort/klippekprt, som kun er til Hjemmeværnsaktivieteter.
Bil, cykel, knallert, motorcykel
Nedenfor følger en vejledning i udfyldning af kørselsseddel med køretøj (bil, knallert, motorcykel, cykel).
Du skal bruge kørselsseddel, som er dateret 2015.
Du skal kun udfylde de hvide felter på billedet. De her markerede røde felter skal ikke udfyldes. Altså skal du ikke udfylde tur.nr samt, hvor der står "udfyldes af distriktet". DU SKAL skrive, om du modtager rådighedsvederlag.
Kørselsruten skal udfyldes med adresser. Kun bopæl kan nævnes som bopæl i kørselsruten. Alt andet skal nævnes med fuld adresse. Fx: Bopæl – Grimhøjvej 1, 8220 Brabrand – Bopæl. Bruger du en anden adresse ofte som ikke kendes af Hjemmeværnet som f.eks. arbejde eller sommerhus, skal der skrives hvad det er: Arbejde, virupvej 12, 8410 Rønde - Grimhøjvej 1, 8220 Brabrand – Bopæl
O.NR. (ordrenummer) fremgår af arrangementet på hjv.dk ellers spørg din nærmeste fører.
Hvis du vil fremsender kørselssedlen elektronisk, skal kørselssedlen sendes til KDOBM Dan Larsen sthvkejy-kdobm@hjv.dk.
Mailen SKAL indeholde perioden (første og sidste dato på kørselssedlen) og samlet antal km. F.eks.: Køreseddel for perioden 3/11 – 21/11 i alt 251 km.
Udfylder du sedlen i hånden skal den ligeledes aflevere til KDOBM Dan Larsen. Sedlen kan også afleveres i postkassen i kompagnilokalerne.