Er du en robust og erfaren instruktør, der kan undervise i basale infanterifærdigheder på enkeltmands- og gruppeniveau?
Vil du gerne være med til at uddanne irakiske infanteribataljoner i 4-8 ugers moduler i basale infanterifærdigheder på enkeltmand og gruppeniveau?
Kan du sige ja til ovennævnte, vil vi gerne høre mere om dig.
OPGAVEN
Vi skal bruge et antal advisors/instructors, der er
interesseret i seks måneders udsendelse til Irak, nærmere betegnet Al Asad
Airbase i Irak, som ligger cirka 200 km vest for Bagdad. Hjemmeværnet forventer
via Værnsfælles Forsvarskommando at blive forespurgt, om Hjemmeværnet kan
bidrage med to instruktører, som skal indgå i de såkaldte Training Teams. Det
forventes, at missionsforberedende uddannelse påbegyndes i løbet af november
2017, og udsendelse til Irak er fra omkring 1. februar 2018 og seks måneder
frem. Hjemmeværnets bidrag til training teamet forventes at bestå af personel
med graderne sergent og premierløjtnant.
FORUDSÆTNINGER FOR DELTAGELSE
Grundlæggende skal du:
- Være
en robust og erfaren instruktør, der besidder gode og velafprøvede
instruktørmæssige kompetencer, der kan bringes i spil i undervisning af op til
50 elever ad gangen i infanterifærdigheder – og på engelsk.
- Besidde
gode evner til at tilegne sig nyt stof, herunder eksempelvis tilegne sig viden
og færdigheder på ukendte materiel- og våbengenstande og omsætte dette til
tilrettelæggelse af relevante lektioner.
- Være
en robust og erfaren befalingsmand med dokumenteret erfaring i udøvelse af
fører-virke fra Hjemmeværnet og/eller Forsvaret på GRP- og/eller DEL-niveau.
- Have
gode engelskkundskaber.
Endvidere bør officeren:
- Have
forudsætninger for at kunne planlægge og forestå en sammenhængende
uddannelsesdag for et irakisk kompagni og herunder kunne skabe sammenhæng
mellem uddannelsens indhold og håndtering af sikkerhed i forbindelse med
skarpskydning, kørsel m.m. samt kunne koordinere indre og ydre sikkerhed i
forbindelse med træningsaktiviteter med de tilstedeværende sikkerhedsstyrker.
- Have
erfaring fra gennemførelse af enhedsuddannelse på GRP- og DEL-niveau inden for
defensive og offensive taktiske aktiviteter, herunder kamp i bebyggede områder.
Ud over ovenstående forudsætninger skal følgende forhold
være i orden for dig:
- Forsvarets
fysiske test – gennemført og godkendt.
- Helbreds-
og tandlægegodkendt.
- Sikkerhedsgodkendt
til fortroligt eller hemmeligt.
INFORMATIONS OG AFPRØVNINGSDAG
Afprøvningsdag for
de fysiske krav finder sted ved Landsdelsregion Vest lørdag d. 19. august kl.
10-00 på Skive Kaserne, Søndre Boulevard 15, 7800 Skive.
Frist for tilmelding
er mandag d. 14. august kl 12.00. tilmelding og evt. spørgsmål til testen
rettes til lrgnv-g2-03@mil.dk.
Interesserede tilmelder sig via mail, jf. frist. Husk
medarbejder nr. – enhed – fulde navn
Der mødes omklædt i idrætstøj kl.10.00 ved BYG
8(Landsdelsregion Vest)
Bliver man skadet eller forhindret, efter tilmelding –
frameldes ligeledes på ovenstående mail adresse.
Består man sin fysiske test bliver man efterfølgende kaldt
til afprøvning 9. september af Hjemmeværnskommandoen. Her bliver man bl.a.
afprøvet i sine instruktør- og føringsmæssige færdigheder på engelsk, enkeltkæmperfærdigheder
og en individuel samtale gennemføres med nærmere info og vilkår for opgaven.
LØN OG ANSÆTTELSE
Din deltagelse i opgaven er opdelt i to perioder; før og
efter den ansættelse.
Før ansættelsen
Aktiviteter, der gennemføres forud for ansættelsen i
november, honoreres med hjemmeværns-ydelser, herunder mulighed for udbetaling
af tabt arbejdsfortjeneste eller for reservepersonel indkommandering.
Efter ansættelsen
I perioden fra ansættelsesstart til medio september 2018 vil
du blive ansat på en tidsbestemt kontrakt.
Der gennemføres supplerende militær uddannelse forventeligt
ved Uddannelsescenter Sjælland i perioden medio – ultimo november 2017. I denne
periode skal du bl.a. gennemføre:
·
Omskoling til GV M/10 og P M/49.
·
Rutinering i førstehjælp.
·
Taktisk Sanitetstjeneste for Enkeltmand (TSE).
·
CBRN uddannelse.
·
CAC A uddannelse.
Fra ca. 1. december 2017 og indtil udsendelsen til Irak
gennemføres der Resterende Opstilling ved Garderhusarregimentet på Antvorskov
Kaserne.
Når du er ansat på tidsbestemt kontrakt, er du samtidig
ansat på tjenesterejsevilkår. Det betyder bl.a., at du kan oppebære time- og dagpenge
efter gældende regler, og at du optjener merarbejde ved tjeneste ud over normal
arbejdstid (37 timer pr. uge). Optjente timer afspadseres, og evt. ikke
afviklet merarbejde udbetales i forbindelse med kontraktophør. Der optjenes
natpenge, weekend-tillæg samt § 15-frihed efter gældende regler.
Under udsendelsen til Irak, forventet fra primo februar
2018, er du udsendt på INTOPS-vilkår, og du vil derfor modtage et skattefrit
udetillæg samt et FN-tillæg jf. gældende bestemmelsesgrund-lag. Tillæggets størrelse
afhænger af din grad under udsendelsen.
FN-tillægget dækker bl.a. merarbejde (overarbejde). For
arbejde på lørdage, søndage og helligdage optjenes der 2/7-dage, der afvikles i
forbindelse med orlov. Ikke afviklede 2/7-dage udbetales efter hjemkomst.
Eksempler på månedsløn og tillæg under udsendelse (INTOPS)
kan ses på dette link på Forsvarsministeriets hjemmeside, idet endelig
lønindplacering sker med baggrund i stilling samt dine kvalifikationer og
kompetencer.
http://www.fmn.dk/videnom/Pages/Loeniforsvaret.aspx
FORSIKRINGSFORHOLD
Du er omfattet af lov om arbejdsskadeforsikring og
Europæiske Rejseforsikring. Under udsendelsen er du omfattet af særlige
forsikringsforhold gældende for INTOPS.
KRAV PÅ ORLOV FRA NUVÆRENDE ARBEJDSGIVER
Du er omfattet af ”Lov om værnepligtsorlov og om orlov ved
Forsvarets udsendelse af lønmodtagere til udlandet”. Loven beskriver
lønmodtageres krav på orlov i forbindelse med deltagelse i internationale
opgaver.
KONTRAKTINDGÅELSE
Som beskrevet tidligere vil ansættelse ske på tidsbestemt
kontrakt. Ansættelse gennemføres ved Center for Stabiliseringsindsatser
foranstaltning i samarbejde med Forsvarsministeriets Personale-styrelse og 2.
Brigade.
VIL DU VIDE MERE Har du fået lyst til at høre mere om
opgaven herunder løn og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte MJ
Carsten Christiansen på mail HJK-CSI-RU1@mil.dk.